Meningen med livet

Vad är meningen med livet. Det är det ingen som vet.. Men jag vill så gärna veta. Jag har börjat tänka mer och mer på det för varje dag som går. What's the point liksom? Krig,mord,våldtäkter,misshandel osv..
Men så finns det ju posetiva saker i livet, men inte för alla.. Sverige är ett av världens bästa land och jag har bara tur att jag bor här. Tänk om det är ett liv efter döden ? T.ex alla som haft ett bra liv i sitt tidigare liv får det dåligt sedan..
Hur skapades jorden? Ingen vet exakt. Allt är så snörrigt, rörigt, jobbigt, underbart,hemskt,fantastiskt..
Och kärlek, vad är det? En känsla , en stark känsla.. Är man född till att gilla just den personen med dom egenskaperna,det sättet och det utseéndet? Om man inte får den personen då? Den riktiga kärleken?
Skapar ett liv tillsammans med fel person utan att man vet det? Är det de som leder till skiljsmässa?
Man tror man hittat rätt men så hade man helt fel, personen var underbar men inte mer.
Och alla dumma,onda,förskräckliga personer, vad gör dom här? Föddes dom till att skapa ondska i världen, till att kränka andra personer, få andra att må dåligt? Vad ska det vara bra för?
Varför har vi två ögon, en näsa, en mun.. Vi kunde ju ha haft två munnar, varför inte ? Människan som vi kallar oss, varför har just vi människor fått styra världen? Utvecklats till smarta små egoistiska djur som kan bygga alla möjliga saker, saker som är 5000 gånger större,snabbare,starkare saker än oss själva. Vi är hemska, det är vi faktiskt. Vi skapar bomber,vapen och använder det till helt fel saker. Vi dödar oskyldiga och utsätter oss för stress och annan skit.
Nu orkar jag inte skriva mer. Det bara for ut mig, mina fingrar skrev av sig själva.. Fingrar.....Varför har vi 10 fingrar? VAD ÄR VI? VAD ÄR VÄRLDEN? Vi är inte ensamma om att leva i universum, det kan jag lova er.

Publicerat: 2011-09-22 @ 21:08:29


1 kommentarer
Postat av: VILMAA

ÅÅÅH jag brukar också tänka så! Typ varför uppfann man dator och tv? Och facebook? Man blir ju bara helt beroende och slösar massa av livet på att stirra på någon konstig lysande skärm? Och varför skapar man massa andra konstiga övernaturliga grejer som bilar, motorer, mickrosar, ugnar, brödrostar och andra lata saker som bara förstör miljön vilket vi vet? askonstigt tycker jag.

2011-09-23 - 19:32:53 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0